Vrill Volen

2019.11.27

Termékeny író, akinek nem csak a könyvekbe írt szavai vannak a helyén, de a humora is, amit a riportra adott kérdései híven tükröznek.   

Mi volt az első momentum, mikor ráébredt, hogy írnia kell?

Korábban is próbálkoztam már (olyan pubertás korom környékén), ám azokkal az írásaimmal nagyon nem voltam megelégedve. De nem tudom megmondani, mi volt az oka annak, hogy "tollat ragadtam". Egyszerűen volt bennem egy erős késztetés. Aztán hallottam egy beszélgetést Robert Merle-vel. Akkor ő meglehetősen népszerű írónak számított. Merle azt mondta, negyven éves korunk előtt nem érdemes könyvet írni. Azért, mert ha túl korán fogunk hozzá, nincs mit megosztani az olvasóinkkal. nincs elég történés az életünkben, és nincs elég tapasztalatunk. Megfogadtam a tanácsát, és félre tettem ezt a dolgot.

De aztán az ezredforduló után megváltozott a helyzet. Egyrészt 2010-ben betöltöttem azt a bizonyos negyvenet. Másrészt megindult valami, amelyet akkoriban spirituális ébredésnek neveztek. Bár én szívesebben jellemezném ezt a folyamatot úgy, hogy a józan paraszti ész elkezdett dolgozni bennünk. Ennek hatására akkoriban írtam három (fogalmazzunk úgy), spirituális témájú könyvet. De ezt csak kiruccanásnak tekintem az életemben.

Ezzel egy időben azzal szembesültünk, hogy kezdenek elapadni a jó történetek. Én a sciifit, és a fantasyt szeretem elsősorban, és persze a jó krimiket. Ezekben a műfajokban pedig egyre laposabb, és közhelyesebb könyvek és filmek láttak napvilágot. Az utolsó értékelhető alkotás a Mátrix, és (a némileg megosztó) Harry Potter volt. Aztán snitt, nem jöttek új, és szórakoztató, vagy elgondolkoztató sztorik. Ezért úgy döntöttem, írok én egyet. Ennyire prózai a magyarázat. A címe A nyolclelkű mágus lett. Egy részesnek indult, de már az ötödiknél tart, és még nincs vége, de a folytatás most várat magára.

Milyen műfajokban ír?

Scifi, fantasy.

Melyik műfajt érzi leginkább magáénak, és miért?

Az eddigiekből adódóan nyilván a fantasztikus irodalmat. De ne felejtsük el, hogy egy jó scifi sem egyszerű fantazmagória. Nem ragadhat le a műfajra jellemző külsőségeknél. Abban is kell hogy legyen krimiszerű fordulat, a romantikából táplálkozó szerelmi szál, vagy éppen akció. És persze sosem árt, ha van némi mondanivalója, tanulsága is. Nyilván egy ilyen műfajon belül nem szabad túl moralizálni a történetet, és a párbeszédeket, de kell, hogy tükrözze az író világhoz való viszonyát, és gondolatait.

Milyen nehézségekkel kellett megküzdenie a kéziratok írása során?

A szóismétlések kiküszöbölésével. De hát erre való az internetes szinonima szótár. :)

Kik támogatták? Voltak-e hátráltató tényezők?

Az olvasóim, akik megvásárolták a könyveimet. szakmai értelemben pedig a lektorom. A hátráltató tényező pedig részben a pénz, illetve annak a hiánya, valamint , hogy az olvasási kedv az elmúlt húsz évben jelentősen alább hagyott.

Tudhatjuk az írói nevének titkát?

Nem. :)

Hogyan "ismerkedett meg" az E-book Könyvház és Kiadóval?

Az egyik olvasóm ajánlotta.

Melyik a kedvenc könyve, és miért?

Agatha Christie-től a tíz kicsi néger. Zseniális az ötletre épül, valamit az egész hangulatos, és fordulatos. Ha drámáról van szó, akkor pedig a Fizikusok. Azt meg nem kell magyaráznom.

Magánéletéről tudhatunk valamit?

Igen. Van. :)

Milyen tanácsot, biztatást adna a mai kortárs íróknak?

Hogy ne osztogassanak tanácsot. :)

Még valami, amit megosztana a nagyközönséggel?

A bankszámlaszámom. :)

Min dolgozik most? Várhatunk-e újabb "Mágus megjelenést"?

Most nem írok. Majd akkor folytatom a történetet, ha az eddig részek elérik a kellő olvasószámot.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el