Döbrössi Adrienn

2019.11.12

Adriennel egy kiállítás alkalmával ismerkedtem meg, ahol számos kortárs művész mutatta be kiváló alkotását. Nem volt kétséges, hogy az E-magazin induló számában az elsők között kap helyet, hiszen nem csak tehetséges művész, de nevéhez fűződik többek között a "Kiállítóterem" című képzőművészeti könyv és rengeteg grafikai munka.

Mikor érezted úgy, hogy van tehetséged? Mi volt az első lépés, ahol ez megmutatkozott?

Igazából annyira korán kezdődött, hogy nem tudtam, hogy ez mi. A zeneművészeti tehetségem előbb megmutatkozott. 8 évesen kezdtem kürtölni. Azután 11 éves koromban kórházba kerültem. Addig 2-es 3-as voltam rajzból. Unatkoztam, és kértem rajzlapot a nővérkétől, aki mérges volt, mert a kisebb gyerekek csak összefirkálták a papírt. Rám kiabált, hogy ad, de csak akkor, ha rendesen rajzolok, mert ha összefirkálom, és ki kell dobni, nem tudja mit csinál velem. Nagyon megijedtem. Volt ott egy mese újság, aminek az oroszlán király volt a borítóján. Előtte nem tudtam rajzolni, de az oroszlán király tökéletesen sikerült. Az a pillanat volt a kezdet, és az a pillanat azóta is tart.

Miben érzed magad a legjobbnak? Melyik az a terület, ahol a legjobban ki tudsz bontakozni?

A rajzolás. Régen grafittal dolgoztam, ma már pasztellel. Krétát és ceruzát használok. Illetve a szobrászkodás csatolódott hozzá néhány éve. Akkor még keresgéltem az anyagok között. De azt hiszem, most már sikerült megtalálnom a nekem megfelelőt.

Milyen nehézségekkel küzdöttél meg, hogy idáig eljuss?

Igazából csak nehézségek voltak. 2004-ben ismertem meg azt az embert, aki elvitt Németh Jánoshoz, a Kőszegi Művészeti Egyesület vetetőjéhez. Ő általa lett az első kiállításom. Rengeteget tanultam tőle. Aztán egyedül jártam az utam. Akkor még nem volt szociális média. Személyesen vittük a portfóliónkat mindenhová. Nagyon magas volt a követelmény, nehéz volt bekerülni egy kiállításra. Megtanultam magam megszervezni mindent. Sok ajtó zárva volt, sokszor éreztem azt, hogy egy helyben topogok. Sokszor fel akartam adni, de a művészet nekem szerelem. Képtelen voltam feladni. Rengeteget tanultam, dolgoztam, és bevallom sokat sírtam a nehézségek miatt. De elértem ide, és remélem, ha továbbra is ilyen keményen dolgozok, még magasabbra jutok.

Kik támogattak, és volt-e olyan, aki visszahúzott?

A Nagymamám támogatott mindig. Ő volt az egyetlen, aki töretlenül hitt bennem. Sokan próbáltak visszahúzni, többségében művészek. Sok barátot elvesztettem, mikor buli helyett rajzolni akartam. Aztán négy éve megismertem Verestói Szilviát, aki a legjobb barátnőm lett. Igazi művész, ő mindig támogatott és biztatott, hogy ne adjam fel. A párom Gyarmati Károly mindenben mellettem áll. Ő fantasztikus képzőművész és sikeres költő. Támogatja a karrierem mindenben.

Hogyan "ismerkedtél meg" az E-book Könyvház és Kiadóval?

Írtam egy mesét körülbelül 10 éve. Elküldtem Erikának. Ezzel kezdődött minden. Az ismeretség azóta barátsággá vált. Erika nagyon nyitott az újra. Támogatja a kezdő művészeket lehetőségeket adva nekik. Egy a célunk.

Melyik a kedvenc alkotásod, és miért?

Igazából nincs kedvencem. Kötődöm a képeimhez. De ha választanom kellene, akkor az Élet az. Amikor rám talált az a stílus, amiben megtaláltam önmagam, mint művészt, az emberek nem igazán értették és fogadták el. A Steampunk a fogaskerekek, csavarok, fémdarabok és rozsda miatt nem éppen nőies művészeti ág. Az Élet című képem hozta meg az áttörést. Elérte az embereket, és általa megszerették a művészetem.

Amire büszke vagy:

A Nagymamám Döbrössiné Péter Mária. Ő nevelt fel. Minden, ami ma vagyok, és minden, amit elértem neki köszönhetem.

Amit inkább elfelejtenél:

A korai művészeti próbálkozások. Kerestem az utam, és nagyon rossz felé mentem. De elraktam mindent, és jó visszanézni. Sokat nevetünk közben.

Mik a terveid a jövőre nézve?

Az első önálló kiállításom. Kicsit másként gondolkodom ebben, mint a művészek többsége. Vártam, míg kész leszek rá. Míg megtalálom önmagam, és megszületek igazi művészként. Megálmodtam milyen lesz. Vártam 15 évet, hogy érezzem, eljött az idő. Eljött, készen állok. Jövőre ez a legnagyobb álmom.

Magánéletedről tudhatunk valamit?

Párkapcsolatban élek. Párom, Gyarmati Károly költő és képzőművész.

Milyen tanácsot, biztatást adnál a mai kortárs művészeknek?

Hogy ez egy nagyon nehéz pálya. Rengeteg tehetséges ember van, nehéz kiemelkedni, és a képzőművészet ebből a szempontból nem változott az évszázadok folyamán. Dolgozzanak, képezzék magukat folyamatosan. Követeljék meg maguktól a tökéletességet, és ami a legfontosabb, építsenek kapcsolatokat. Anélkül nem megy. Soha ne adják fel! Ez egy rögös nehéz út de bejárható.

Még valami, amit megosztanál a nagyközönséggel?

Álmom egy támogató művész közösség létrehozása, ahol nem elnyomják egymást az emberek hanem segítik. Ezért hoztuk létre Szilvivel a Cédrus Művész Kört. Büszkék vagyunk a tagjaira. Nagyon tehetséges alkotók különleges stílusokkal. Kis közösség a miénk, de nagyon szeretünk együtt lenni. Mindenki elmeri mondani a véleményét, szeretik és tisztelik egymást a művészek. A jövő évi terveink fontosak és nagyok. Szilvinek és nekem a legfontosabb a környezetvédelem. Fákat szeretnénk ültetni, és tudom, hogy a csoport tagjai ebben partnerek lesznek. Természetesen hűen a nevünkhöz, szeretnénk a fáink közé egy Cédrust is.

Hol láthatunk legközelebb? (kiállítás vagy bemutató)

2020. Áprilisában Pesten, októberben Mattersburgban, júliusban szintén Pesten. Egyenlőre ezek az időpontok biztosak. Remélem több helyre is eljutok.

Knizner B. Sylvia


Van valami, amit te is tudni akarsz Adriennről? Írd meg, és én megkérdezem!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el